Początki grafiki komputerowej sięgają lat 50-tych XX wieku, jednak ze względu na duże koszty komputerów i urządzeń graficznych, aż do lat 80-tych grafika komputerowa była wąską specjalizacją, a na jej zastosowania praktyczne mogły pozwolić sobie ośrodki badawcze, duże firmy oraz instytucje rządowe. Dopiero gdy w latach osiemdziesiątych rozpowszechniły się komputery osobiste, grafika komputerowa stała się czymś powszechnym.
Grafika komputerowa ma zastosowanie w wielu dziedzinach życia. Projektowanie graficzne stosuje w różnych obszarach przemysłu, reklamy, nauczania i rozrywki. Na co dzień spotykamy się z grafiką na ulicach miejscowości w których mieszkamy poprzez obrazy na plakatach, bilbordach. Interfejsy programów, aplikacji, gier używanych przez nas w komputerach czy smartfonach też mają przecież graficzne rozwiązania.
Dla przypomnienia i poszerzenia wiedzy i umiejętności z zakresu grafiki komputerowej proponuję, abyś zapoznał się z fragmentem podręcznika udostępnionego przez wydawnictwo MiGra: https://dlaucznia.migra.pl/z-nowym-bitem.-informatyka-dla-szkol-ponadgimnazjalnych-%E2%80%93-zakres-podstawowy/praca-samodzielna/
Jeśli masz ochotę wykonaj ćwiczenie nr 1. Pozostałe oczywiście również możesz wykonać - oczywiście w miarę możliwości (np. technicznych).
Pozdrawiam
Arkadiusz Ciura
Dla przypomnienia i poszerzenia wiedzy i umiejętności z zakresu grafiki komputerowej proponuję, abyś zapoznał się z fragmentem podręcznika udostępnionego przez wydawnictwo MiGra: https://dlaucznia.migra.pl/z-nowym-bitem.-informatyka-dla-szkol-ponadgimnazjalnych-%E2%80%93-zakres-podstawowy/praca-samodzielna/
Jeśli masz ochotę wykonaj ćwiczenie nr 1. Pozostałe oczywiście również możesz wykonać - oczywiście w miarę możliwości (np. technicznych).
Pozdrawiam
Arkadiusz Ciura
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz