I. Przeczytaj:
Baza danych - to zbiór danych, czyli odpowiednio zorganizowanych informacji, które można przetwarzać za pomocą programów komputerowych.
Prostą bazę danych możemy wykonać, w poznanym już, arkuszu kalkulacyjnym, czyli np. w Microsoft Excel.
Jednak profesjonalne bazy danych budowane są w specjalnych programach do ich tworzenia.
Przykładowe programy do tworzenia i obsługi baz danych:
- Microsoft Access
- OpenOffice Base
- GS-Base
- MDB Viewer Plus
- Asystent Baza Danych
Baza danych składa się, na ogół, z większej liczby tabel powiązanych ze sobą pewnymi relacjami. Istnieją pewne podstawowe zasady tworzenia takich tabel, a mianowicie:
1) Do jednej tabeli przypisuje się jedną kategorię informacji.
2) Unika się powtarzania tych samych informacji w kilku tabelach.
3) Kolumna powinna zawierać pojedynczą informację.
4) Nazwa bazy, nazwy tabel i innych obiektów bazy powinny być adekwatne do ich zawartości.
II. Obejrzyj:
Poniżej przedstawiam Ci dwa filmy mówiące o tworzeniu baz danych przy użyciu Microsoft Access oraz z zastosowaniem darmowego programu OpenOffice Base.
III. Sporządź notatkę:
Zaznaczone na żółto fragmenty powyższego tekstu przepisz do zeszytu lub przepisz w edytorze tekstu, wydrukuj i następnie wklej do zeszytu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz