piątek, 8 maja 2020

Temat: Ocena jakości wykonania przydzielonego zadania.

Przedmiot: Kompetencje społeczne i organizacja zespołów


I. Przeczytaj:

W poprzednich tygodniach omówiona została tematyka związana z dobieraniem osób do wykonania powierzonego zadania, komunikowaniem się z współpracownikami i kierowaniem zespołem wykonującym powierzone zadanie.
Dzisiaj przyszedł czas na zastanowienie się jak ocenić jakość wykonania zadania, czyli skontrolowania czy stan faktyczny jest zgodny z założeniami projektu w całości, czy tylko w części.

Definicje z podręcznika:
  • Jakość jest to stopień zgodności z wzorcem, specyfikacją, planem.
  • Ocena jakości wykonania przydzielonego zadania to opinia o tym, czy zadanie zostało wykonane zgodnie z planem, wydana na podstawie kontroli.

Ocena jakości wykonania przydzielonego zadania składa się z sześciu etapów:
1. określenie stanu pożądanego, czyli wymagań dotyczących wykonania zadania;
2. zakomunikowanie wymagań osobom wykonującym zadanie;
3. określenie stanu rzeczywistego, czyli zebranie informacji o tym, jak zadanie zostało wykonane;
4. porównanie stanu pożądanego ze stanem rzeczywistym;
5. wyrobienie opinii, czyli stwierdzenie, czy zadanie zostało wykonane zgodnie z planem;
6. zidentyfikowanie przyczyn rozbieżności pomiędzy planem a jego realizacją (np. metodą "5 Why" - czyli dociekliwym zadawaniem pytania "dlaczego?").

II. Odpowiedz na pytania zawarte w mini teście, do którego prowadzi poniższy link:

>>Posumowanie lekcji<<

i na koniec kliknij na przycisk "Prześlij", abym otrzymał Twoje odpowiedzi.

III. Dla dociekliwych (fakultatywnie):
Jeżeli chcesz poszerzyć swoje wiadomości na temat oceny jakości wykonania przydzielonego zadania, możesz zapoznać się z szerszym omówieniem powyższych informacji oraz ze studium przypadku opisanych w podręczniku:
>>ORGANIZOWANIE PRACY MAŁYCH ZESPOŁÓW (OMZ)<<
- są to strony od 21 do 36 fragmentu podręcznika w pdf, udostępnionego przez wydawnictwo lub strony: od 103 do 118 podręcznika drukowanego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz